Norpan 10 månader

Igår blev lilla fröken 10 månader. Jösses, jag förstår inte vart tiden tagit vägen! Det är sjukt när man tänker på det!
Snart fyller hon ett år. Åter igen, JÖSSES.

Nu för tiden knallar hon runt på två ben (när hon känner för det) och munnen går i ett. Hon snappar upp allt man säger, så nu gäller det att vara försiktig med vad man kastar ur sig. Att hon faktiskt kan gå har hon så vitt jag vet knappt visat sin pappa, hon kryper ännu mest, men kan gå om hon vill.

Första timmarna av dagen har spenderats i tvättstugan, sen har jag städat. Brukar städa på fredagar egentligen, men i morgon vill jag kunna åka in till stan. Ska köpa lite grejer på babyproffsen, plus en docka till Norpan från BR. Hon har plötsligt blivit galen i dockor, och sist vi var där såg hon en hon blev förtjust i, så den får det väl bli.

Norran har varit förvånansvärt samarbetsvillig idag, följde glatt med till tvättstugan, och lät mig till och med vika tvätten utan att hon ställde till med allt för många hyss. Hon snodde åt sig ett par av sina trosor som hon glatt satte på huvudet, men det var det =P Hon älskar mössor, så hon tyckte väl att de fick duga i brist på annat.





När tvätt och städning var klart gick vi iväg till en lekplats en bit härifrån. Hade inte varit där förut, det var Ramzi som fått syn på den förra helgen. Den var verkligen jättefin och stor.
Först fick Norpan gunga en stund, hon tjöt av skratt. Jag har aldrig låtit henne sitta på marken ute förut, men tänkte att det får väl vara dags för det nu, så jag satte ner henne i sanden. Något filosofiskt föll över henne när hon satt där och kände på sanden. Det var omöjligt att få kontakt med henne när en pinne upptog hennes fulla uppmärksamhet.
Hon kunde säkert ha suttit där i evigheter, men klockan var redan ganska mycket och det började bli kyligt så vi gick hemåt efter en stund.





Strax efter vi kommit hem så kom hennes pappa hem från jobbet, och med det vanliga glädjetjutet kastar hon sig i hans famn. När vi sen satt och åt lite så pratade hon för fullt igen, baba (pappa på arabiska) följt av en massa "ord" jag inte förstår. Kändes som hon ville berätta något, men glad såg hon i alla fall ut, flinade och smaskade på sin macka. Mammas lilla älskling.



Kommentarer
Postat av: cattis

Va kul att hon har bra smak :D Hon verkar gilla färger som inte är flickiga va? Eller har jag fel?

2010-05-21 @ 14:22:57
URL: http://shadowstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0