Ojoj

Nu har det varit tyst bra länge. Orken har inte funnits.

För typ två veckor sedan fick vi ett brev om att några målare måste ha tillgång till lägenheten veckan som varit.
Grejen är den att innan vi flyttade in hade förra paret som bodde här missat att stänga av kranen efter de kopplat ut diskmaskinen, så hela lägenheten var fuktskadad. Vår flytt fick vänta en månad extra, tur då att vi hade kvar vår gamla i två månader till, även om det inte var så kul att "bo i en flyttkartong". Iom det fick de byta ut golvet i hela lägenheten och några väggar hade tagit skada och spruckit. Detta är historien som byggaren berättade för mig i alla fall.

Nu skulle de alltså in och spackla igen och måla om. Det enda vi fick veta att de skulle dyka upp under veckan nån gång mellan 8-16. Jättekul att alltså sitta inlåst när det är sånt härligt väder ute.
Givetvis dök de upp på fredagen, och igår var de här och avslutade det. Skönt att det är klart nu trots allt.

Har äntligen skaffat ny mobil efter att en viss Noor hade sönder min förra älskling. En vivaz blev det efter mycket om och men. Hade jättesvårt att välja mellan den och htc legend, men kände till slut att hd-kamera var viktigare än alla finesser på legend. Eftersom jag fotar så mycket med mobilen så var det ganska prio med en grym kamera.
Första dagen jag satt med den var jag ganska förvirrad. Touch har aldrig varit min grej, men som hon på the phone house sa, vill jag ha en modern mobil så blir jag illa tvungen att vänja mig. Nåväl, det går riktigt bra nu tycker jag, har lärt mig menyn och touchen är inget jag tänker på längre.
En sån på bilden, fast min är svart istället för silver.




Hade tänkt åka ner på stan idag, men vaknade med ett rivjärn till hals och Norpan känns lite småfebrig, så det får vi se hur det blir med den saken. Så tråkigt att sitta hemma hela tiden bara.
Till frukost äter hon nu macka och dricker en mugg mjölk till det, eller nan 3 rättare sagt. Hon behöver en extraboost till vikten som fortsätter att envist inte vilja öka så mycket som den behöver. Fick tips om denna, så återstår att se om det ger någon effekt.
Har köpt en "dagis"-väska till Norpan, som vi ska ha med till öppna förskolan så jag slipper släpa på en tung skötväska, ev. separata påsar på den lilla sulkyn. Jag vill helst undvika skötväskan till buggan också, tycker inte om det och den är bara i vägen tycker jag.
Väskan vi ska ha med är en liten billig barnryggsäck från hm, tänkte inte lägga ner någon större summa på något som ska åka mycket fram och tillbaka, och som risken finns att den skulle försvinna.
Skaffade även en "matlåda" som hon ska ha frukt och yoghurt med sig i. Köpte den på BR, de hade så många söta, men jag lät Noor välja vilken hon ville ha. Det var bara den som gällde, hur jag än visade olika, bytte hand osv, så var det den hon ville ha. Höll jag inte den sträckte hon sig efter den på hyllan.
Aja, där ser man, stark vilja har hon allt redan. Blev en med Tingeling och hennes vänner från den där filmen. Jag har inte sett den, men Norpan brukar lyssna till sångerna på youtube.
Ska även införskaffa ett sånt där nät med handtag, som man kan lägga frukt och sånt i som de kan tugga på utan att få i sig för stora bitar. Hon älskar äpple, speciellt sura sådana, men jag vågar inte låta henne äta det eftersom det blir så hårt om hon tar en för stor tugga. En sån där haklapp med ärmar behöver också införskaffas eftersom hon äter så mycket själv nu, och då hjälper vanliga haklappar föga.





Nu ska jag äta lite frukost och sen städa, får se om jag skriver mer sen!


Uppdatering:

Av nån anledning publicerades inlägget inte förens nu, jag skrev det strax efter 8!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0