Napperiet!

Tanken var ju att fröken Noor skulle sluta med nappen dagen hon blev 15 månader, alltså för elva dagar sedan.
Hur det gick? Till att börja med gick det bra, hon verkade inte sakna den nämvärt, till stunden då hon hittade en napp hon gömt i sin leksakslåda och jag missat helt.. Då kom hon springandes med den i munnen, och jag kan ju tillägga att hon inte haft napp dagtid på evigheter.
Vet inte vad som hände, men efter det kom hon på att tummen finns igen, och är det något jag inte vill så är det att hon ska börja med att suga på tummen.. Så vi har gett med oss lite, hon får ha napp när hon ska sova ett tag till, men inte tex i vagnen.
Det har varit så mycket nytt för henne den senaste tiden ändå, så vi får kanske lugna ner tempot lite.
Nu är det (om jag inte minns helt fel) två veckor sen hon började sova utan sidan på sängen, och det har helt klart gått över förväntan. Nån dag har det varit lite spring på henne, men de dagarna är det nog mest mitt fel som låtit henne sova på dagen, så hon är alldeles för pigg på kvällen.

 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0